Vi tilbyder

I klubben kan man skyde med:

• Riffel kaliber 4,5 (luft)
  • Riffel kaliber .22
  • Riffel kaliber .6,5x55 (kun sommararrangementer)
  • Pistol kaliber .4,5 (luft)
  • Pistol kaliber .22
  • Grovpistol Kaliber .9 mm
  • Grovpistol Kaliber .357

Hver sit våben har hver sin skive og afstande. De fleste våbentyper hører hjemme i både DGI skydning og Dansk Skytte Union, hvilket giver en god chance for, at finde en eller flere discipliner, som passer til dig.

Foreningen uddanner løbende trænere i både riffel- og pistolskydning, for noget af det der kræves for at udvikle sine skydefærdigheder er træning, og ikke mindst at kunne få sparing og/eller undervisning i hvad man kan gøre anderledes. Man kan også sige det på en anden måde:

"Det er nemt at skyde ét godt skud. Men det kræver træning at skyde 60 gode skud lige efter hinanden."

Hvad er skydning?

Skydning er meget mere end det ser ud til at være. Der findes forskellige teknikker og ikke mindst forskellige skydestillinger, alt efter ens alder og behov for udfordring. Læs mere om de forskellige stillinger du finder i både riffel- og pistolskydning, og om hvordan Holstebro Skytteforening praktiserer dem nedenfor.