Histoire

Holstebro Skytteforening er Holstebros ældste idrætsforening. Den blev oprettet den 15. oktober 1863.

Foreningens lokaler på Banetoften 40, 7500 Holstebro rummer i alt 30 skydebaner. I 2012 blev bane 1 til 20 renoveret, hvorpå der kan skydes med de godkendte våbentyper til og med kaliber 22. I Kælderen findes 10 baner, hvor der må skydes med pistol fra kaliber 22 til og med grovpistol.

Holstebro Skytteforening er en forening, hvor sammenhold, kammeratskab, glæde, frivillighed og plads til forskellighed fylder i det daglige, og hvad enten du er ung eller gammel, nybegynder eller øvet, så er der helt sikkert også plads til dig.

Derudover er der hjælpere og trænere, når du møder op en trænings aften, som vil gøre sit bedste for at give dig en god oplevelse og ikke mindst hjælpe dig med at udvikle dig som skytte.